renshofman.reismee.nl

Project playground

Deze week zijn op Nava Indradanush Boardingschool de examens begonnen. Dat betekent dat er voor ons ineens een stuk minder te doen is. Om onszelf toch nuttig te maken hebben we het initiatief genomen om het speelveldje achter de school eens grondig onder handen te nemen. Die naam is het nu eigenlijk niet eens waardig. Het is eigenlijk een hele gevaarlijke plek. Een aantal keren hebben we een klasje mee naar buiten genomen om spelletjes te doen maar af en toe was het doodeng. Er zijn drie punten waar echt iets aan moet gebeuren.

1. Er moet een (nieuw) hek omheen worden gebouwd. Aan drie kanten van het veldje zit een afgrond van een paar meter. Aan één kant staat daar ook nog eens een gebouw tegenaan waardoor een gleuf van ca 75 cm breed en een paar meter diep is ontstaan. De kinderen zouden hier akelig in kunnen vallen.

2. De grond van het veldje is erg ongelijk en er liggen grote rotsblokken willekeurig over het veldje verspreid. De grond moet vlak worden gemaakt en de rotsblokken moeten weg.

3. Om vanuit de school op het veldje te komen moeten de kinderen een trapje op van bijna twee meter hoog. Het trapje is veel te smal en de treden zijn veel te klein. Bovendien is de constructie verschrikkelijk, het staat echt op instorten. We willen het trapje ruim verbreden zodat het ongeveer 2,5 meter breed wordt met ruime treden.

Onze organisatie vond het allemaal een heel goed plan en willen zelf ook nog graag iets bijdragen. Zelf willen we er natuurlijk ook wat in steken. Toen bedachten we dat er misschien wel meer onder jullie zijn die het leuk vinden om aan dit projectje een kleine financiele bijdragen te leveren. Op de foto's is te zien dat het echt een goede investering is. Mocht je interesse hebben, stuur dan even een berichtje of plaats een reactie, dan mail ik je mijn gegevens. Namens alle kindertjes, cross borders, en ons bedankt J

Karel

Ha Rens,
Wat een mooi verhaal! Wat is jullie schoolwerk plotseling afgelopen. Goed idee van de playground. Mooie foto's heb je er van gemaakt, zo krijgt iedereen een idee van waar jullie het voor doen. Als jullie het prettig vinden willen Anna en ik graag een aandeel leveren in jullie project. We hadden het daar al over.
Veel plezier met jullie laatste weken.

Simon

Rens! Natuurlijk wil ik jullie helpen. Laat maar weten waar en hoe.
x

Rob

Hoi Rens,
Erg leuk dat je nu wat meer foto's laat zien. Wat een schitterend land. En al die mooie kinderen! Die loopbrug was mij al te veel geweest. Je moet wel lef hebben om daar af te springen. Je wil natuurlijk niet schrijven dat je het in je broek hebt gedaan .... Ben je blij dat de lessen gestopt zijn? Succes met al die projecten rond de school. Geniet nog even van Kathmandu.
Veel liefs van je vader

Peter en Annette

Hoi Rens,
Geweldig om jullie verhaal te lezen en prachtige foto's, m.n. van jullie schoolkinderen en van die Sadhu's te bekijken!
Je sprong was ook indrukwekkend, brrrr... dat doen we je niet na.
Gaaf dat je een gitaar op hebt kunnen knappen om o.a. de kinderen engelse liedjes te leren. We zijn echt onder de indruk van wat jullie allemaal met en voor de kinderen doen. Dus natuurlijk willen we wat bijdragen aan jullie project. We horen wel hoe.
Veel succes ermee en lekker genieten van alles,
liefs Peter en Annette

Wilma

Ha Rens,

Ik geniet van je prachtige verhalen en foto's waardoor je me echt mee laat reizen!
Met de kerstwandeling hadden we 't nog over je verwachtingen over het werken daar en hoe het altijd anders uitpakt en inderdaad!
Leuk dat je veel verschillende, en voor hen nieuwe dingen oppakt met en voor de kinderen en daarnaast nog tijd overhoudt voor het nodige avontuur.
En natuurlijk wik ik het project van het speelveldje steunen, laat me weten hoe dat in zijn werk gaat!

met lieve groet, Wilma

Benjamin